یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
مریم بیگم شاهرودی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه شهیده بنت الهدی صدر علی آباد کتول تأکید کرد: از نظر اسلام، تربیت صحیح انسان و رشد اخلاقی در رأس همه امور است و این جز با وجود حاکم الهی که زمینه را برای رشد فضایل و به فعلیت رساندن آنها فراهم می کند، میسر نمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مریم بیگم شاهرودی، مدیر حوزه علمیه شهیده بنت الهدی صدر علی آباد کتول در سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سخنانی با عنوان وجوه تشابه و تمایز جهاد اسلامی با جنگ از نگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه جهاد در لغت به معنای تلاش و کوشش و پیکار است، خاطرنشان کرد: جهاد از دیدگاه اسلام، مصادیق مختلفی دارد که مهمترین آنها جهاد در دو بعد شخصی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: جهادی ارزشمند است که حیات بخش باشد و این امر مرهون تربیت صحیح است.

شاهرودی با بیان اینکه اهمیت جهاد در موارد بسیاری از جمله کلام امام حسین (ع) دیده می شود، گفت: این نوع جهاد موجب از بین رفتن پارازیت ها و ارتقای صحیح سطح اندیشه بشر شده است.

وی تأکید کرد: از نظر اسلام، تربیت صحیح انسان و رشد اخلاقی در رأس همه امور است و این جز با وجود حاکم الهی که زمینه را برای رشد فضایل و به فعلیت رساندن آنها فراهم می کند، میسر نمی شود.

مدیر حوزه علمیه شهیده بنت الهدی صدر علی آباد کتول در ادامه خاطرنشان کرد: در عین حال که مهمترین جهادها، جهاد در بعد شخصی است که توجه ویژه ای را می طلبد، جهاد از دیدگاه اسلام در بعد اجتماعی که به معنای جنگ معمول و اقدام نظامی است نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان تأکید کرد: نکته مهم از دیدگاه اسلام این است که این جنگ سرنوشت ساز باید با ظرافت و تخصصی بسیار بالا انجام شود و رهبری و همه عوامل دخیل در آن باید افرادی با ویژگی های خاص باشند که این ویژگی‌ها به طور کامل در کتاب و سنت موجود هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha